Zavedenie inteligentného vendingu je pomalšie, ako sa očakávalo

Inteligentné automaty sú budúcnosťou. Sú však už teraz prítomné? Vedci, výskumníci, technológovia, vývojári, IT-čkari... títo všetci sú nadšení. Odborníci jasajú nad všetkými možnosťami, ktoré vending prináša prevádzkovateľom i zákazníkom. Avšak pri pohľade na skutočnosť si uvedomujú, že vyspelé služby, ktoré je možné využívať už dnes, sa nešíria v globálnom meradle tak, ako by sa očakávalo.

Je len samozrejmé, že sa pozreli na fakt, ktorý to spôsobuje. V prvom rade chýba dôvera v koncepcie. A, čo je najdôležitejšie, investičné možnosti prevádzkovateľov. Je pravda, že v týchto rokoch recesie sa park zariadení stáva pomerne zastaraným. Viaceré spoločnosti priamo i nepriamo podporujú modernizáciu a snažia sa s prevádzkovateľmi tímovo spolupracovať. Chce to však čas a na masívnu výrobu je potrebné si počkať.

Napríklad spoločnosť Azkoyen v spolupráci s Intelom a Telefónicou plánovali v roku 2016 mať predaných približne 2 milióny zariadení. Dnes je jasné, že sa všetko musí prepočítať. Výskum trhu ukázal, že nárast predaja o 18,5% ročne je síce reálny a je možné ho očakávať, avšak až v roku 2019.

Sme svedkami často megalomanských riešení, prichádzajú prevratné aplikácie a množstvo najmä softvérových riešení. Telemetria postupuje míľovými krokmi. Všetky tieto „novinky“ šetria prevádzkovateľom čas a peniaze. Avšak trhová realita nedrží krok s technologickými postupmi. Má oveľa opatrnejšie tempo.

Napriek skepticizmu a opatrnosti sú medzi nami operátori, ktorým nechýba odvaha ísť do modernizácie. Investujú do inteligentných technológií a kráčajú vpred. Aj vďaka nimi sa môžu spotrebitelia už dnes dotknúť inteligencie budúcnosti.

Redaktor