5 „internetových vecí“, ktoré zmenili vending

Inteligentné automaty sú skvelým príkladom, ako vplýva internet na vending. Pomáha získať prístup k informáciám v pripojených zariadeniach v reálnom, ale aj vzdialenom, čase. Zásadne posúva vývoj fungovania podnikania a generovania príjmov. Byť neustále online znamená, že ste tu neustále pre svojich zákazníkov. Výrobky sa k nim dostávajú systematickejšie a prichádza aj úspora. Technologický vývoj pritom neustále napreduje.

Pozrime sa teraz na 5 najzásadnejších „internetových vecí“, vďaka ktorým je svet vendingu lepší:

Digitálny obsah

Inteligentné softvérové riešenia umožňujú poskytovanie digitálneho obsahu na každej obrazovke predajného automatu. Znamená to, že automaty teraz už nielenže ponúkajú obsah tovaru, ale zároveň poskytujú aj svoje vlastné informácie – slúžia ako bilboardy, propagujú rôzne akcie, videá, hry, bežia na nich televízne reklamy.... A to všetko vďaka dotykovej obrazovke. Stačí mať vhodne umiestnený automat na verejnom mieste a zvoliť taký druh sprostredkovanej reklamy, ktorý je najefektívnejší. Napríklad športoviská – nápojový automat ponúka aj reklamu na športové oblečenie...

Inteligentné platby

Dnes je už platenie v automatoch jednoduché. Nemusíte mať žiadne mince. Ani uprostred noci si nemusíte zúfať, že nemáte pri sebe hotovosť. Vďaka rôznym aplikáciám je možné platiť mobilnou peňaženkou, platobnými kartami, cez účty na sociálnych sieťach, či inými mobilnými aplikáciami. Tieto platby sú bezpečné, jednoduché a pohodlné. Oceňujú ich zákazníci, aj prevádzkovatelia. Naviac prevádzkovatelia s takýmito automatmi sa nemusia obávať krádeže. Veď v automate nie sú reálne peniaze...

Sociálne siete

Inteligentné automaty sú prepojené so sociálnymi sieťami. Vyššie sme spomenuli napríklad platby cez sociálne siete. Oveľa častejšie však Facebook, Twitter a ďalšie sociálne siete, využívajú na marketing. Hlavne mladí ľudia žijú online. Často zverejňujú a zdieľajú statusy. To prevádzkovatelia využívajú na rôzne formy súťaží. Výherca získa tzv. QR kód. Keď ho zadá do automatu, získa svoju výhru. Jednoducho a rýchlo. Takýmto spôsobom môžu zákazníci ľahko obdarovať aj svojich priateľov. A naviac je to veľká zábava... Ide vlastne o veľmi špecifický druh reklamy na mieru. Reklamu pritom robia samotní zákazníci firmy – stačí keď zdieľajú, zdieľajú, zdieľaju...

Riadenie zásob

Online prístup k automatu znamená, že vďaka internetu máte kedykoľvek dokonalý prehľad o zásobách. Nemusíte chodiť k automatu, keď má dostatok tovaru. Zato ale prídete vždy včas, aby zákazníci odchádzali vždy spokojní a s tým, čo chcú. Inteligentné platformy pozorne sledujú zásoby, vedia vás dopredu upozorniť, že je čas ich doplniť. Dokážu dokonca odoslať správu dodávateľovi. Vedia, kedy sa zásoby majú dopĺňať a všetko sledujú s dokonalým prehľadom. Aj vending už jednoducho „fičí“ na appkách. Nestačí vám to? Máme ešte jednu aplikáciu – prepojenie automatu napríklad so správami o počasí. Inteligentný automat na zmrzlinu vás neupozorní na to, že jej je málo. Prečo? Lebo je zlé počasie a tak je predpoklad, že zmrzliny sa predá oveľa menej... Čo by sme viac chceli?

Údržba a úspora energie

Aplikácie v automatoch už presne vedia, kedy spustiť napríklad samočistenie. Takže nemusíte vycestovať osobne k automatu. Ten to zvládne už sám. Každú chybu zaznamenáva. Niektoré dokáže zvládnuť sám, iné viete zvládnuť aj na diaľku. Vo špecifických prípadoch prídete k automatu osobne. Šetrí to čas a peniaze. Vaše peniaze. Naviac automat dokáže prejsť do úsporného režimu, pokiaľ nie je využívaný. Dokáže vyhodnocovať teplotu vo svojom okolí a využiť ju vo svoj prospech. Je to výhoda napríklad pri automatoch, ktoré ponúkajú chladené nápoje. V noci, keď je teplota nižšia, znížia svoj výkon.

 

Doba postupuje, technologický vývoj je nezastaviteľný. Internet je našou každodennou súčasťou. Vending sa s ním zžil úplne ukážkovo. A neustála spolupráca vytvára dokonalú symbiózu. Uľahčuje to život nielen prevádzkovateľom, ale aj spotrebiteľom.

Redaktor