Pokrok smeruje k inteligentnému vendingu

„Všetko sa mení a vyvíja, s výnimkou predajných automatov.“ Toto slovné spojenie sa ešte stále často šíri sociálnymi sieťami. Používatelia ním kritizujú jednoduchosť automatov, ktoré využívajú iba mince. Je potrebné si uvedomiť, a to bez ohľadu na pokrok, že nič jednoduchšie zatiaľ nebolo vymyslené. Automaty na mince sú jednoduché technologicky, nenáročné na údržbu a servis. Doba sa však mení. Vlastne – nároky spotrebiteľov.

Vzhľadom k tomu technológia neustále napreduje. Mechanické zariadenia, ktoré najčastejšie ponúkali žuvačky, nahrádzajú tie tzv. inteligentné. A to vrátane najrôznejších typov platieb – platobnými kartami, bezkontaktnými kartami, mobilnými platbami, a najnovšie dokonca aj platbami cez sociálne siete. Automat vieme ovládať cez internet, alebo cez telefón. On-line máme prehľad o jeho zásobách, chybovosti, prevádzke...

Technologické zmeny v automatoch sú vítanou zmenou. A to hlavne zo strany spotrebiteľov. Pre prevádzkovateľov to však znamená často minimálne, alebo veľmi nízke marže. Na druhej strane sa znižujú prevádzkové náklady a zlepšuje servis a dopĺňanie zásob. Tu vzniká veľký tlak prevádzkovateľov na technologických vývojárov, aby ich technológie zbytočne finančne nezaťažovali a boli dostupné aj po ekonomickej stránke.

Čo je rozhodne veľkým plusom, to je jednoznačne multifunkčnosť nových automatov. Sú zväčša ovládané prostredníctvom dotykových obrazoviek. Dokážu ukladať dáta, komunikovať so spotrebiteľmi, aj prevádzkovateľmi. Prevádzkovatelia vedia nastavovať aj ceny produktov aktuálne a v reálnom čase. Tieto možnosti sú dnes už z technologického hľadiska nekonečné.

Inteligentný vending – alebo ak chcete smart vending – je vendingom budúcnosti. Vývoj k nemu nevyhnutne smeruje. Smart vending je vyspelejší. A bude ešte viac. Najnovšie automaty sú vybavované dotykovými displejmi, automaticky sa už počíta s reklamnými kampaňami, a naviac aj s pripojením Bluetooth. Práve Bluetooth zabezpečuje prepojenie s mobilnými zariadeniami, prináša ďalšie nové funkcie a zlepšuje kontakt so zákazníkom.

Čo teda môžeme očakávať? Určite najrôznejšie app-ky. Teda aplikácie, ktoré budú komunikáciu medzi vašim mobilom a automatom zabezpečovať. Tak si vyhľadáte jednoducho najbližší automat. Dozviete sa, čo vám ponúka a za koľko. A rovnako sa dozviete aj o možnostiach, ako v automate platiť. Rovnako sa predpokladá, že vernostné body získate za okamžité zverejnenie statusu o tom, čo ste si práve v automate zakúpili, ale tiež aj informáciu kde presne.

Jednotliví prevádzkovatelia budú svojich zákazníkov pravidelne informovať. Čoraz častejšie sa to už deje aj v súčasnosti, a to prostredníctvom sociálnych sietí. Budúcnosť patrí inteligentným technológiám. Pokrok nezastavíme.
{jamedia src="https://www.youtube.com/watch?v=vBP8QKUAK1g" type="video" mtype="youtube"}
Redaktor