Zákazníka možno prilákať jednoducho

Ktorý automat si vyberiete, ak máte chuť na nápoj, alebo nejakú drobnosť pod zub? A podľa čoho si vyberáte? Uspokojiť hlad či smäd totiž neznamená okamžite nakupovať. Aj v stave, keď už naozaj potrebujete prijať tekutiny, alebo dobiť energiu konzumáciou malej sladkej či slanej drobnosti, rozhoduje predsa len čosi iné – optický vnem.
V prvom rade, vždy rozhoduje čistota povrchu predajného automatu. Prístroj, ktorý viditeľne dlhší čas nechala údržba napospas poveternostným podmienkam a prachu okolia, rozhodne nevzbudí takmer žiaden záujem. Možno stačí len pridať na bežnej údržbe, obhliadkach a obchody sa zas zlepšia. Ale, svet vendingu pozná aj exaktnejšie metódy.
1. Priateľskosť k životnému prostrediu
Prichádza nová generácia spotrebiteľov, pre ktorú rozhodne nie je jedno, či nakupujú nápoje v plastových obaloch alebo pijú kávu a čaj z plastových pohárov. Tak isto je táto skupiny zákazníkov takmer odmietavá k potravinárskym produktom, o ktorých má nedostatok nutričných informácií.
2. Hravá prirodzenosť
Ak sa vendingový operátor zameria na to, aby jeho ponuka vzbudila aj úsmev, či už spracovaním dizajnu automatu, alebo nejakým nápadom, ktorý je osviežením tradície strohej komunikácie automatu s klientom, má vyhrané. Do týždňa zaznamená nárast tržieb a nemusí na technológiách či ponuke tovarov nič meniť.
3. Estetika
Moderný dizajn, vľúdne zvolené farby, nič krikľavé, gýčové. To by malo byť tretie heslo operátorov.
4. Čo najjednoduchšia obsluha
Ak sa zákazník priblíži k automatu, ktorý na komunikáciu vyžaduje dva vysokoškolské diplomy, nech je stroj akokoľvek sofistikovaný a moderný, obíde ho. Moderná technika áno, ale iba s najjednoduchším ovládaním, vhodným aj pre dieťa.
5. Výnimočnosť
Výnimočnosť zariadenia, ponuka, možnosti spôsobov platby, prípadne dokonca aj chutí nápojov, to je ďalší faktor výberu, uprednostňovaný zákazníkmi.
6. Alternalimentaria Tak tento výraz u nás nateraz ešte nepočuť. V krajinách na Ibérijskom polostrove však v sebe spája alternatívnu ponuku potravín. Hot-dog nie, zeleninový šalát áno. Presladenú colu nie, ale zelený čaj áno. Chápete. A to je šesť základných rád, ako získať zákazníkov. Žiadna veda, nie?