Kritika veľtrhu v Paríži

S o čo väčšími očakávaniami sa blížil parížsky veľtrh Vending Paris 2014, s o to väčším sklamaním sa spájajú jeho hodnotenia.
Prvým sklamaním a zdá sa, aj omylom, bolo premiérové spojenie troch špecializovaných výstav Salone del Automat, Sandwich & Snack Show a Parizza. Odborníci na vending tak veľmi rýchlo zistili, že slávny veľtrh sa v oveľa väčšej miere venoval potravinám a gastronómii ako takej a svetu predajných automatov vyčlenil oveľa menší výstavný priestor ako pred dvomi rokmi, vtedy ešte na samostatnej špecializovanej výstave.
To, že sa návštevníci veľtrhu mohli vyžívať v oveľa väčšej miere v expozíciách s občerstvením a talianskymi jedlami, poukázalo skôr na zmenu charakteru tradičného veľtrhu z odborného podujatia na spotrebiteľské veľkolepé trhy.
Obrovským problémom francúzskeho vendingového trhu, napokon, aj španielskeho, bol však pokles obratu v roku 2013 takmer o tri percentá, čo je vo finančnom vyjadrení takmer dve miliardy eur. Alebo, ak to vezmeme z inej strany, v roku 2013 v týchto dvoch krajinách bolo z prevádzky stiahnutých 637 tisíc automatov.
Práve toto bola dlho očakávaná prioritná téma odborníkov. Paríž mal dať Európe signál, ako a na základe čoho je možné zastaviť tento pokles a opäť oživiť predajné aktivity. Boli však sklamaní, téma sa prakticky neobjavila.
Iba ak s výnimkou otváracej konferencie, na ktorej bolo všeobecne konštatované, že „ vendingový priemysel musí v roku 2014 nabrať nový kurz“. To je však príliš málo na to, čo sa od Salone del Automat očakávalo.