Costa Express už vo Francúzsku

Britský kaviarenský reťazec Costa Express usúdil, že mu na obchodnú expanziu už nestačí len územie ostrovného kráľovstva, cez kanál si to najnovšie zameril do Francúzska a je predpoklad, že jeho zámery v Európe budú oveľa globálnejšie.
Costa Express nedávno na sympóziu Allegra v Paríži oznámil, že nasadí svoju novinku aj v krajine Galského kohúta. Nejde o nijaký masívny podnikateľský vstup. Do Francúzska prichádza zatiaľ iba s dvomi kaviarenskými systémami. Ale o vtip nejde, veď len vo Veľkej Británii od uvedenia sa na trh získal Costa Express 1000 predajných miest za rok. Momentálne ich tam prevádzkuje asi 1500 a nie je to konečné číslo. V celkovom objeme obratu sa tak radí na druhé miesto rebríčka britských vendingových operátorov.
Francúzskym spotrebiteľom sú jeho automatické kaviarne takmer neznáme, ale to vôbec neprekáža predpokladu, že si ich rýchlo obľúbia tak isto, ako necelé dva roky pred nimi aj briti.
Základ úspechu u kávičkárov spočíva v tom, že Costa Express ponúka unifikovaný rad nápojov a produktov vo všetkých svojich kaviarňach, na ich prípravu používa čerstvé mlieko a čerstvú praženú kávu, ktorá sa pripravuje v Londýne. Jeho automaty komunikujú so zákazníkmi pomocou dotykových obrazoviek, platby sú jednoduché a vo viacerých variantoch a čo je najdôležitejšie – prístroje majú zariadenie na vyrábanie vône, ktorá je obvyklá pre všetky kvalitné kaviarne kamenného typu. Tú potom rozptyľujú do blízkeho okolia automatu ako lákadlo na potenciálnych zákazníkov.
Costa sa rýchlo stáva priamym ohrozením podnikateľských zámerov francúzskych manažérov. Veľké papierové poháriky, vôňa, čerstvé suroviny, výhodné predajné ceny, to sú neodolateľné lákadlá. Popri Coste sleduje tento trend ešte Selecta a Starbucks.
V minulom roku zariadenia Costa Express obslúžili viac ako 15 miliónov zákazníkov a už v tomto roku zaznamenávajú nárast o 20 percent denne.
Okrem výhod pre zákazníkov, Costa Express vytvoril mnoho nových pracovných príležitostí a zvýšil počet zamestnancov o viac ako 30 percent.
Scott Martin, generálny riaditeľ spoločnosti Costa Express povedal: „Vedeli sme, že dopyt po vysoko kvalitnej káve tu je a boli sme presvedčení, že spojenie vyskúšanej a osvedčenej technológie so spotrebiteľskými preferenciami musí byť úspešné. Aj napriek tomu, výsledky už za prvý rok nás priam fascinovali. V súčasnosti existujeme na tisícke miest po celej krajine, sme dostupní tam, kde iní nemali odvahu ponúknuť svoje služby, lebo mylne predpokladali už vopred nezáujem o ne“ - dodal Scott Martin.
Redaktor