Nestlé o renesancii instantnej kávy

Tradičný a svetový popredný švajčiarsky výrobca instantnej kávy Nescafé nasadzuje v šestnástich krajinách Európy novú generáciu vlastných automatov.
„Nedávna kríza nás nasmerovala na boj proti neefektívnosti, preto prichádzame s novým technickým riešením, ktoré zníži náklady prevádzkovateľov“ - oznámil Marc Ciara, predstaviteľ Nestlé Professional.
Spoločnosť ponúka rozpustnú kávu a sušené mlieko vlastnej výroby v tak isto vlastnou technológiu vyrobených automatoch. V tomto spojení vidí možnosti, ako zlepšiť efektivitu predaja spolu s rastom kvality ponúkanej kávy.
Podľa vlastných zistení spoločnosti Nestlé, jedným z dôsledkov ekonomickej krízy je aj to, že ľudia menej konzumujú doma a viac nakupujú vonku, v práci, cestou do nej a z nej. Týka sa to napríklad aj konzumácie teplých nápojov.
Celková spotreba potravín a nápojov mimo domácností teda rastie a len tento rok Nestlé uvažuje o zvýšení predaja až o 19 percent priemeru predchádzajúcich rokov. Potvrdzujú to aj predpoklady Euromonitoru. Na porovnanie, za vlaňajší rok stúpol predaj o tri percentá.
Cieľom Nestlé je podnikať so zariadeniami, ktoré sú mimoriadne jednoduché na obsluhu a údržbu. Nestlé generuje príjmy z predaja surovín a údržby a servisných zmlúv.
Caffe latte predáva Nestlé vo Švajčiarsku z automatov Viaggi približne za 4 eurá. Rovnaký nápoj z prístroja Milano však stojí už len okolo troch eur a káva z Alegrie je väčšinou v uzavretých priestoroch, ako sú kancelárie, nemocnice a pod. – zdarma.
Hoci instantná káva nie je každému pochuti, prístup Nestlé k zákazníkom z nej robí čoraz viac atraktívny nápoj.
Redaktor