Stretnutie malo veľký ohlas , zišlo sa na ňom viac ako 80 účastníkov zaujímajúcich sa o najnovšie trendy a koncepty , ktorých implementácia sa v dôsledku pandémie urýchlila, podobne ako v prípade digitalizácie .
Tu je stručný súhrn hlavných bodov webinára.
Covid-19
V súčasnosti oživenie sektora nepresiahlo 75 % v porovnaní s obratom v roku 2019 , a hoci v Španielsku sú prognózy pozitívnejšie, NAMA – National Automatic Merchandising Association – predpovedá, že ekonomická aktivita nedosiahne predpandémiu až do r. roku 2024-2025.
Teleworking u nás pred pandémiou existoval len v 13 % prípadov. S Covid-19 dosiahol 60%-70%, ale keď je 80% populácie zaočkovaných, opäť klesne na 20-25% .
spotrebiteľské návyky
Ako už odhalila štúdia Aneda z roku 2020 , 54 % spotrebiteľov vendingu tvoria muži do 35 rokov (41 %), študenti (35 %) a pracujúci mimo domu nepretržite (60 %).
Zistilo sa, že 66 % osôb mladších ako 40 rokov uprednostňuje platby pri pokladniach bez dozoru , pretože si uvedomujú, že rady sú menšie a je zabránené riziku nákazy. Taktiež 80 % maloobchodných kupujúcich preferuje netradičné formy platby.
Na druhej strane 84 % týchto spotrebiteľov prestane nakupovať, ak nenájde produkt, ktorý chcú.
Táto mladá a hyperprepojená verejnosť , ktorá mení svoje preferencie v závislosti od momentu a kontextu , požaduje dostupnosť produktov, rýchlosť, zdravé jedlo, prémiové značky a bezhotovostné platby .
Legislatíva
SUPD – Nariadenie o plastoch na jedno použitie – spôsobilo, že obchodný model sektora automatickej distribúcie musí prispôsobiť miešadlá, poháre, stroje a tým aj svoj obchodný model.
K týmto nedávnym legislatívnym zmenám sú pridané nové energetické štítky , kontrola a udržateľnosť .
Ekonomické faktory
Nedostatok elektronických súčiastok a mikročipov spôsobil v niektorých prípadoch nárast cien až o 300 % . Dodávky tiež trvajú 3-6 mesiacov.
Rovnako zvýšenie nákladov na dopravu a energiu – palivo a elektrinu – bude znamenať, že od roku 2022 bude musieť mnoho spoločností zvýšiť ceny svojich finálnych produktov , aby prežili.
Digitalizácia
Digitalizácia je investícia so skorým návratom. Okrem zlepšenia zážitku spotrebiteľov z nakupovania umožňuje spoločnostiam vždy vedieť, čo predávajú , a následne aj to, čo musia nahradiť. Táto skutočnosť ich zefektívňuje , cesty sú redukované, produktový manažment sa zlepšuje a expirované produkty sú minimalizované, to všetko generuje vyššiu ziskovú maržu.
Zlepšite používateľskú skúsenosť
Aby sme mohli čeliť všetkým týmto výzvam , je nevyhnutné zlepšiť používateľskú skúsenosť ; spoznať vás, predvídať a hľadať nové obchodné trhy.
– Predajné miesta: bezobslužné a automatické – Kaviarenské kútiky , Nanotrhy, Mikrotrhy, Inteligentné chladničky atď.-.
-Nové služby: nákup lístka a propagačné akcie.
– Digitalizácia : konektivita medzi automatmi, bezhotovostné platobné systémy.
– Jedlo: zdravé.
– Rozmanitosť
– Dostupnosť
– Trvalá udržateľnosť : musí byť zohľadnené, že spoločnosť je oddaná životnému prostrediu.
– Sociálne siete : spoločnosti nemôžu zostať mimo tohto komunikačného kanála.