V paneláku Vás obslúži predajný automat. "Uchyť & Bež" hore schodmi.
- Podrobnosti
- By Redakcia
- Návštevy: 1747
V paneláku majú bývajúci, ktorým doma chýba mlieko, alebo iné základné potraviny, zvyčajne dve možnosti: buď idú von nakúpiť do mesta, alebo sa pokúsia zaobísť bez toho. Ale v rastúcom počte panelákových bytov v Toronte, je tu tretia možnosť: zísť dole do spoločného priestoru ich obytných priestorov a vyzdvihnúť si tam smotanu, chlieb či vajcia z predajného automatu. Poskytovanie tohto druhu pohodlia je pre prevádzkovateľa predajných automatov Grab'nGo hlavnou motiváciou. Je to možné práve vďaka malým rozmerom automatov na základné potraviny. Pre zaneprázdnených ľudí, ktorí žijú v mestských panelákových bytoch, to je služba navyše.
Zákazníci vyhľadajú produkty cez dotykový displej, kde vidia detaily, ako sú nutričné informácie, vyberú produkt, ktorý chcú a zaplatia v hotovosti, debetnou, alebo kreditnou kartou. Produkt dávkovaný pomocou podávacieho systému takže sa napr. vajíčka nerozbijú. "Spoločnosť bola založená s cieľom reagovať na rastúcu potrebu pohodlného nákupu na poslednú chvíľu, či v strede týždňa, bez čakania štandardnej dodávky potravín, a vyhnúť sa pri tom dlhým cestám za supermarketmi," hovorí John Douangprachanh, zakladateľ a riaditeľ pre rozvoj podnikania v Grab'nGo (pozn. red. Uchyť a Bež).
Kým Grab'nGo je Douangprachanhová prvá investícia v oblasti predajných automatov. Ale jeho iné aktivity v maloobchode už majú viac ako desať ročné skúsenosti a viac ako 12 rokov skúseností s technológiami. "Pokrok v automatizácii a integrácia softvéru nám umožnili jednoduchšie poskytovať túto službu pre našich zákazníkov. To nebolo pred niekoľkými rokmi jednoducho možné, a preto načasovanie je správne pre spustenie tejto služby."
Zatiaľ čo spoločnosť bola založená v roku 2014, rok bol venovaný výskumu a plánovaniu pre predajné automaty sa začalo v septembri 2015. Teraz, s ôsmimi zamestnancami, je ešte firma malá, ale rastie rýchlo.
"Naš servis vyžaduje veľa plánovania, výskumu a vývoja, aby sa dosiahla výhodná ponuka služieb, ktorý by spĺňal požiadavky nášho cieľového trhu: mestské panelové byty," hovorí Douangprachanh. "Strávili sme veľa času a energie prieskumom trhu na zdokonalenie produktového portfólia a tiež na vytvorenie plánogramu pre optimalizovanie predaja, a máme pocit, že už máme recept." Na otázku o výzvach, Douangprachanh hovorí, že najčastejšie otázky sa týkajú sviežosti a toho či sa vajíčka nerozbijú. "Mnoho ľudí nikdy predtým nenakúpili z automatu vajíčka, mlieko alebo chlieb, preto je naším poslaním zmeniť spôsob, akým ľudia zmýšľajú o predajných automatoch, a ukázať ako technológia pretvára maloobchodný segment".
Tieto predajné automaty majú mnoho úrovňovú kontrolu teploty a sú pripojené na internet pre monitorovanie čerstvosti. Vysvetlenie ako táto technológia funguje zvyčajne presvedčí ľudí, že automaty sú "in", hovorí Douangprachanh. "Pre tých, ktorí nie sú stále presvedčení, zvyčajne rýchle demo zmení ich postoj," dodáva. Skutočnou výzvou je, ale logistika.
"Plánovať efektívne doplňovanie pre štandardné cukrovinky do predajného automatu je jedna vec, ale s čerstvými položkami je to úplne iná drina," hovorí s vysvetlením, že niektoré produkty, ako sú chlieb a sladké pečivo, trvať asi sedem dní. "Máme niekoľko miest, kde dopĺňame asi dvakrát týždenne, a potom máme iné, kde je veľa práce a musíme doplniť tri, niekedy aj štyrikrát týždenne. To všetko záleží od toho ako sa darí predávať. Naši zákazníci milujú naše služby," hovorí Douangprachanh. "V dnešnej spoločnosti, kde ľudia niečo chcú a chcú to hneď, sa naozaj nemôže ľahko poraziť v konkurencii pohodlie predajných automatov. Vidíme obrovský rastový potenciál pre našu službu v Kanade".
Zákazníci vyhľadajú produkty cez dotykový displej, kde vidia detaily, ako sú nutričné informácie, vyberú produkt, ktorý chcú a zaplatia v hotovosti, debetnou, alebo kreditnou kartou. Produkt dávkovaný pomocou podávacieho systému takže sa napr. vajíčka nerozbijú. "Spoločnosť bola založená s cieľom reagovať na rastúcu potrebu pohodlného nákupu na poslednú chvíľu, či v strede týždňa, bez čakania štandardnej dodávky potravín, a vyhnúť sa pri tom dlhým cestám za supermarketmi," hovorí John Douangprachanh, zakladateľ a riaditeľ pre rozvoj podnikania v Grab'nGo (pozn. red. Uchyť a Bež).
Kým Grab'nGo je Douangprachanhová prvá investícia v oblasti predajných automatov. Ale jeho iné aktivity v maloobchode už majú viac ako desať ročné skúsenosti a viac ako 12 rokov skúseností s technológiami. "Pokrok v automatizácii a integrácia softvéru nám umožnili jednoduchšie poskytovať túto službu pre našich zákazníkov. To nebolo pred niekoľkými rokmi jednoducho možné, a preto načasovanie je správne pre spustenie tejto služby."
Zatiaľ čo spoločnosť bola založená v roku 2014, rok bol venovaný výskumu a plánovaniu pre predajné automaty sa začalo v septembri 2015. Teraz, s ôsmimi zamestnancami, je ešte firma malá, ale rastie rýchlo.
"Naš servis vyžaduje veľa plánovania, výskumu a vývoja, aby sa dosiahla výhodná ponuka služieb, ktorý by spĺňal požiadavky nášho cieľového trhu: mestské panelové byty," hovorí Douangprachanh. "Strávili sme veľa času a energie prieskumom trhu na zdokonalenie produktového portfólia a tiež na vytvorenie plánogramu pre optimalizovanie predaja, a máme pocit, že už máme recept." Na otázku o výzvach, Douangprachanh hovorí, že najčastejšie otázky sa týkajú sviežosti a toho či sa vajíčka nerozbijú. "Mnoho ľudí nikdy predtým nenakúpili z automatu vajíčka, mlieko alebo chlieb, preto je naším poslaním zmeniť spôsob, akým ľudia zmýšľajú o predajných automatoch, a ukázať ako technológia pretvára maloobchodný segment".
Tieto predajné automaty majú mnoho úrovňovú kontrolu teploty a sú pripojené na internet pre monitorovanie čerstvosti. Vysvetlenie ako táto technológia funguje zvyčajne presvedčí ľudí, že automaty sú "in", hovorí Douangprachanh. "Pre tých, ktorí nie sú stále presvedčení, zvyčajne rýchle demo zmení ich postoj," dodáva. Skutočnou výzvou je, ale logistika.
"Plánovať efektívne doplňovanie pre štandardné cukrovinky do predajného automatu je jedna vec, ale s čerstvými položkami je to úplne iná drina," hovorí s vysvetlením, že niektoré produkty, ako sú chlieb a sladké pečivo, trvať asi sedem dní. "Máme niekoľko miest, kde dopĺňame asi dvakrát týždenne, a potom máme iné, kde je veľa práce a musíme doplniť tri, niekedy aj štyrikrát týždenne. To všetko záleží od toho ako sa darí predávať. Naši zákazníci milujú naše služby," hovorí Douangprachanh. "V dnešnej spoločnosti, kde ľudia niečo chcú a chcú to hneď, sa naozaj nemôže ľahko poraziť v konkurencii pohodlie predajných automatov. Vidíme obrovský rastový potenciál pre našu službu v Kanade".
