Čoraz viac inteligencie do automatov

Spoločnosť Intel v spolupráci s vendingovou firmou Costa Coffee (Dunstable, Veľká Británia) testuje v plnej prevádzke nové inteligentné predajné automaty.
Najväčší reťazec vo Veľkej Británii a druhý najväčší na svete tak zbiera demografické údaje o zákazníkoch v plne automatizovanom režime.
Na zber používa snímače obrazu, inštalované na čelnej doske predajných automatov. Získané dáta potom analyzuje program Anonymous Viewer Analytics. Ide predovšetkým o pohlavie, odhadovaný vek, výšku zákazníka, ale aj o náročnejšie zistenia. Napríklad, pomocou zaznamenávania času, ktorý sa zákazník pri automate zdrží, analyzuje možnosti časovej úspory a dokonca je schopný tento program aj tipovať, kedy asi sa bude zákazník sťažovať. Samozrejme, pridá aj dôvod, spočívajúci väčšinou vo funkčnej poruche v danom okamihu.
Samozrejmosťou automatov radu CEM-200 je dotykový displej, bezhotovostný platobný styk a možnosť nákupu viacerých položiek s následnou jedinou súhrnnou platbou.
CEM-200 zozbierané dáta okamžite cez internet odovzdáva operátorom v centrále.
Redaktor